Pengetua,
Sekolah-sekolah,
Daerah Perak Tengah.
Tuan/Puan,
PEMBAYARAN
BIASISWA KECIL PERSEKUTUAN (BKP) TERTANGGUNG TINGKATAN 2 HINGGA 4 FASA 2 (
JULAI HINGGA SEPTEMBER ) TAHUN 2016 BAGI JABATAN PENDIDIKAN NEGERI PERAK
Dengan hormatnya perkara di atas adalah dirujuk dan
surat Jabatan Pendidikan Negeri J.Pel.Pk.(HEM)5128/6/2(33) bertarikh 17 Januari
2017 adalah berkaitan.
2. Sukacita
dimaklumkan bahawa pembayaran untuk semua penerima BKP Tertanggung Tingkatan 2
hingga 4 fasa 2 tahun 2016 telah dibuat kelulusan ke Bank Simpanan Nasional
(BSN) pada 23 Disember 2016. Pembayaran tersebut telah dikreditkan ke akaun
pelajar bagi baki bayaran tahun 2016.
3. sehubungan
dengan itu, mohon kerjasama pihak tuan untuk memaklumkan kepada penyelaras /
guru biasiswa sekolah tuan. Pihak sekolah dikehendaki untuk mengambil tindakan
berikut
3.1 Guru biasiswa diminta
mengemaskini dan membuat semakan pada kad akaun pelajar melalui cetakan akaun
Bank Simpanan Nasional.
3.2 Sekiranya terdapat keciciran bayaran
biasiswa berlaku kepada pelajar yang berjaya:
3.2.1
Isi lampiran J (rujuk MPK m/s 78).
3.2.2 Lampirkan bersama salinan surat tawaran
biasiswa.
3.2.3 Salinan kad akuan pelajar.
3.2.4 Salinan kad pengenalan penerima biasiswa.
4. Dokumen
yang telah lengkap diisi hendaklah dihantar ke JPN Perak untuk perhatian En. Zul Rozaini Bin Seturi ( Penyelia
Tajaan Biasiswa) pada atau sebelum 31 Januari 2017 tanpa gagal supaya dapat
dikemukakan ke bahagian kewangan, Kementerian Pendidikan Malaysia untuk
tindakan selanjutnya.
5. Sebarang
pertayaan sila berhubung terus dengan En.
Zul Rozaini Bin Seturi ( Penyelia Tajaan Biasiswa) di talian 05-5015139/018-5711712
Kerjasama
dari pihak tuan dalam hal ini amat dihargai dan didahului dengan ucapan terima
kasih.
Sekian, terima kasih.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan